Продуктите на българските изби стават все по-качествени и интересни, стана ясно от презентацията им на пролетния базар на виното
В празник на виното се превърна първото издание на пролетния базар EnjoyWine 2017. Посетителите имаха възможност да опитат продуктите на 22 изложители, главно малки семейни изби, които предлагат лимитирани серии вина, всяко от които се отличава със свой собствен характер и стил.
Феерията от живи и искрящи цветове, интензивни аромати, елегантни вкусове и тероарни вариации привлече на 22 и 23 април в софийския ресторант „България“ стотици почитатели на виното, между които и много чужденци. Обикаляйки от щанд на щанд, те се потопиха в особения винен свят, в който креативността е решаващо условие за успех на пазара.
Идеята, че създаването на едно вино е творчески процес, крайният резултат от който е уникален и различим продукт, се потвърди от качеството и презентацията на вината на всички представени изби – „Загрей“, „Вила Мелник“, „Вила Винифера“, „Трастена“, „Малката звезда“, „Присое“, „Марян“, „Братанови“, „Сала естейт“, „Рупел“, „Орбелус“, „Вила Юстина“, „Шато Копса“, „Орбелия“, „Карабунар“, „Драгомир“, „Старо Оряхово“, „Манастира“, „Боровица“, „Нисово“, „Виа Верде“. Сред изложителите имаше и един чуждестранен „гост“ в лицето на испанското вино Gik Live.
„Щастливи сме, че нашият първи опит да покажем новото лице на българското вино се оказа толкова успешен. Това е доказателство, че потребителите имат нужда от подобен тип директен контакт с винопроизводителите. Виното е особен продукт, в него има много творчество и никой не може да изрази по-добре от самите автори емоцията, свързана с целия процес по създаването му. Най-вълнуващ за нас като организатори бе големият интерес към събитието, което е поредният признак за това, че благодарение на все по-високото качество на българските вина секторът е напът да си върне загубената слава от миналото и да заеме полагащото му се място на световната винена сцена“, коментира Ева Димитрова, управител на „Джоди Трейд“ ООД – компанията, която развива винения проект EnjoyWine.
Силен интерес имаше и към съпътстващите събитието тренинги по култура на винената дегустация и игрите за проверка на вкусовите възприятия. Това показа, че потребителите вече знаят колко е важно да следваме някои дегустационни правила, за да се насладим истински на виното. Презентацията на вина от български винени сортове от своя страна разкри огромният им потенциал, който дава шанс на българските производители да се отличат на пазарите извън страната.
Равносметката – все по-интересни български вина, качество на световно равнище и нарастващ потребителски интерес. Поредното доказателство, че виненият сектор е в период на динамичен растеж.