Търговският панаир в Дюселдорф събра повече от 6700 изложители от 61 страни
Започна едно от най-големите световни винени изложения – ProWein 2018, което се провежда от 18 до 20 март в Дюселдорф. Повече от 6700 изложители от 61 страни пристигнаха в Германия, за да покажат на площ от 71 000 квадратни метра своите продукти, а броят на очакваните посетители е 60 000.
Съпътстващата програма е изключително разнообразна – около 500 събития, включително многобройни дегустационни сесии, семинари и презентации, някои директно на щандовете на изложителите. Във фокуса на проявите са шампанското и пенливите вина, крафт бирата и безалкохолните крафт напитки, биологичното и биодинамичното вино, комбинирането на храни и вино, както и редица маркетингови и логистични теми, свързани с търговия на дребно.
Шампанско и пенливо вино за празнични моменти
Уникална проява по време на търговския панаир е салонът, посветен на шампанското, в който са представени 40 производители и повече от 150 марки. Тук можете да опитате шампанско, отлежало в дълбините на Атлантическия океан, германското “winzersekt” или пенливо вино със или без 36-месечна ферментация с дрожди, най-добрите италиански пенливи вина, да научите повече за испанската Cava, да дегустирате топ биодинамични “bubbly” вина от Германия и Франция и да тествате още много други продукти от категорията.
Craft модата
Специално за модерната и много търсена тема Craft (или произведени по занаятчийски път продукти) се организира специалното шоу „Same but different“ („Същите, но различни“). Над 70 изложители от 15 страни се представят в тази зона с подбрани бири, спиртни напитки и сайдер. „Craft напитките играят все по-голяма роля, особено в градовете, в модерните заведения за хранене и в специализираните магазини, като печелят все повече нови клиенти не само в Германия, но и в международен мащаб“, обяснява Мариус Берлеман, директор на ProWein.
Устойчивият ръст на биовиното
Органичните вина не са преходна тенденция. Затова темата, която занимава отдавна много от най-добрите винопроизводители и асоциации за вино, е във фокуса и на ProWein 2018. Ще се обсъжда например дали биологичното вино е продукт за елита или за по-широка аудитория. Експерти ще дискутират бъдещето на биовиното в международен контекст. Производител от Испания ще покаже какво означават 20 години работа в областта на биологичното и биодинамичното винопроизводство. Планирани са още много интересни прояви по темата, както и дегустации на вина от категорията.
Вината Sake & Koshu
Премиерата на тазгодишния ProWein е представянето на Япония. Посетителите ще открият всякакви интересни факти за японската напитка саке, а японски вина от сорта koshu с награди от различни форуми ще бъдат в центъра на специална дегустационна сесия.
Маркетинг, продажби, износ, логистика
Виното е стока – така че маркетингът, продажбите, износът и други подобни играят ключова роля за успеха на бизнеса. Ето защо ноу-хауто в тази област е особено важно. Светлина по темата ще хвърлят експертите от португалската асоциация ViniPortugal и институтът PAR, които имат програма за по-нататъшно обучение по теми като развитие на дегустационните умения, оценка на качеството на виното, съставяне на списъци с винени листи и дизайн на гамата продукти. Бъдещето на търговията на дребно ще се обсъжда по време на ProWein Forum, както и развитието на онлайн продажбите на вино. Ще се дискутират също въпроси, свързани със законовите изисквания при износ на чужди пазари, проблеми, свързани с логистиката, осигуряване на качество по време на транспортирането и транспортните застраховки, както и много други маркетингови теми. Специалното шоу “Опаковки и дизайн” допълва диапазона на ProWein, показвайки настоящите тенденции в развитието на опаковките.
Цялата програма можете да видите тук – http://bit.ly/2FHYHU9
Повече снимки може да видите във фейсбук албума Prowein 2018