Безплатна доставка над 60 лв.

Новини от Vinexpo 2017

Новини от Vinexpo 2017

Канадските потребители подкрепят местните винопроизводители

Потребителите в Канада са ангажирани с местната индустрия. Локалните VQA продукти и продуктите International Blend надвишават средните стойности в продажбите при вината, коментира Каролин О’Грейди, заместник-председател „Продукти, продажби и търговия“ на LCBO (Съвет по контрол на алкохола в Онтарио). От чуждите вина канадците предпочитат тези от Калифорния, особено от сортовете Каберне совиньон и Шардоне, както и купажи. Нова Зеландия, със своя фокус върху Совиньон Блан, също заема все по-силни позиции в търсенето на вина в Онтарио. Добрите цени, на които се предлагат испанските вина, ги позиционира успешно, довеждайки до значителни печалби, направени в целия спектър от предложения, отбеляза О’Грейди.

Пенливите вина продължават да бъдат в процес на експанзия. Шампанското и просекото задвижват по-голямата част от този растеж със скъпи марки. Въпреки че пенливите напитки обикновено се пият при специални поводи, данните на LCBO показват, че все повече те се консумират и в ежедневието.

Делът на розетата също расте през последните години. Наред с широкия спектър от класически и достъпни Zinfandels, се търсят все повече по-фини и сложни продукти със силен акцент върху Франция, Испания, Португалия и Онтарио. Наблюдава се и растеж при базираното на Moscato розе и пенливите розета с различни нива на сладост.

Новите опаковки също се приемат добре от потребителите, смята О’Грейди. Чрез bag in boxes и кеновете те получават повече възможности за  избор в зависимост от това как, кога и къде искат да се наслаждават на своите напитки, изтъкна тя.

Любопитни факти за грузинското вино

Грузия често се цитира като една от страните, които имат право да претендират, че са едни от първите, които произвеждат вино. Ето и актуалната статистика за сектора, според бюлетина на Vinexpo.

  • 30% от виното, което Грузия произвежда за година, се изнася.
  • През първите месеци на 2017 г. Грузия е изнесла 25 милиона бутилки в 41 държави, което представлява увеличение от 64% спрямо същия период на 2016 г.
  • Стойността на този експорт възлиза на 55.5 млн. долара, което представлява увеличение от 58% за същия период през 2016 г.
  • Русия е най-важният пазар за Грузия, там страната е реализирала близо 15 милиона от 25-те милиона изнесени бутилки.
  • Китай е вторият по големина пазар, като износът за полугодието на тази година е нараснал със 160% или 3.3 милиона бутилки, следва Украйна с 2.3 милиона бутилки.
  • По-малките, но бързоразвиващи се пазари за грузинското вино са САЩ, Германия, Беларус, Франция, Азербайджан, Израел, Латвия и Великобритания.
  • Обединеното кралство е внесло 98 000 бутилки вино от Грузия през 2016 г., което представлява увеличение от 28% спрямо 2015 г.
  • В Грузия са засадени 5000 хектара лозя през 2013 и 2014 г.
  • В страната има 200 винарни.

Износът на калифорнийското вино бележи ръст от 78% за последното десетилетие

Американският износ на вино, 90% от който се пада на Калифорния, достигна 1.62 млрд. долара през 2016 г., което е нов рекорд. Въпреки предизвикателствата на силния долар, приходите на винарските предприятия са нараснали с 1% спрямо 2015 г.

“Калифорнийският износ на вино расте въпреки силно субсидираните чуждестранни конкуренти и високите тарифи. Нашите търговски партньори по света все повече признават високото качество на нашите вина в отговор на маркетинговите ни усилия да ги популюризираме”, каза вицепрезидентът по международен маркетинг от Wine Institute Линзи Галахър.

Десетте най-големи експортни пазари за калифорнийските вина са пазарът на ЕС, който се изчислява  на 685 милиона долара, следван от Канада – 431 милиона долара; Хонконг – 99 милиона долара; Япония – 87 милиона долара; Китай – 82 милиона долара; Мексико – 24 милиона долара; Южна Корея – 23 милиона долара; Швейцария – 19 милиона долара; Сингапур – 14 милиона долара, и Филипините – 13 милиона долара.

По думите на изпълнителния директор на Wine Institute Робърт П. Кох експортът на вино в Калифорния продължава да отразява тенденцията към “премиумизиране” с доларова стойност на продажбите на вино, които надхвърлят обема на доставките. “Калифорнийските вина са добре позиционирани за тази тенденция – като ценности, разнообразни стилове и инициативи за опазване на околната среда при производството на вино. В съчетание с емблематичния начин на живот на държавата, новаторската кухня и красивите дестинации, калифорнийските вина продължават да получават внимание от потребителите по целия свят”, изтъкна Кох.

Винената дегустация е нашата спортна дисциплина

Ако желаете да научите за нашите бъдещи спортни надпревари, драснете отдолу един имейл

Добави коментар

X