Пазарът на вино се глобализира, показва видяното на Vinexpo Bordeaux 2017
Близо 50 хил. посетители от целия свят пристигнаха в изложбените зали на Vinexpo, за да опитат и поръчат продуктите, представени от 2300 изложители от 40 държави (53% от Франция и 47% от други страни). В голямото международно търговско изложение за вина и спиртни напитки Vinexpo, което се провежда в Бордо от 18 до 21 юни 2017 г., участват 236 нови изложители, а 150 компании от 8 държави се включиха в специалната изложба WOW! (World of Organic Wines).
Традиционната платформа и тази година предлага на компаниите от бранша възможност да увеличат продажбите си и да стимулират развитието на своя бизнес, като покажат богатството и разнообразието от вина и спиртни напитки. Марки от Хърватия, Чили, Австрия, Аржентина, Германия, Италия, Англия, Ирландия и Швейцария, дори от Грузия, Ливан и Русия, стоят заедно с множеството изложители под френско знаме. Тази година гост е Испания, като „страна на честта“, което е признание за нейния статут на третия по големина износител на вино в света.
Топ 10 на страните изложители включва Франция, Италия, Испания, Чили, Великобритания, САЩ, Австрия, Китай, Южна Африка, Германия.
В настоящия благоприятен икономически климат, който стимулира износа на вино и спиртни напитки, Vinexpo засилва усилията си за подпомагане на сектора. Изложителите от Vinexpo Bordeaux 2015 и Vinexpo Hong Kong 2016 похвалиха като много ефективна инициативата “One to Wine”, която се провежда и тази година, заявиха организаторите. Тя е насочена към организиране на бизнес срещи между изложители и предварително регистрирани посетители директно на щандовете.
Това издание на Vinexpo за пръв път е отделило площ, изцяло посветена на органичните и биодинамичните вина. WOW или „Светът на органичните вина“ дава поле за изява на 150 производители, особено пред търговците, търсещи занаятчийски тип вина. Винопроизводители като Clusel Roch, Domaine Marcel Deiss, Château Roland la Garde, Fetzer Vineyard и C. Nadalié обсъждат с посетителите своите продукти, техните ценности и страстта, която движи занаята. Срещата, организирана от Никола Джоли, и кръглата маса, организирана от “Ла Рею де Вин де Франс” (RVF), са посветени на темата за влиянието на органичните вещества върху вкуса на виното. Специален ресторант предлага 100% органични ястия през цялото време.
За пръв път изложението включва павилион, наречен “Vinexpo feat. Bettane + Desseauve“, поставяйки лозарството в центъра на събитието. Vinexpo и компанията Bettane + Desseauve, създадена от двама международно признати експерти по вино, стартира през 2016 г. новата марка „Vinexpo. Bettane + Desseauve“, която беше представена на изданието на Vinexpo в Хонг Конг през миналата година. Това ново събитие има за цел да популяризира таланта на винопроизводителите, разкривайки изключителни продукти, както и редки и изненадващи вина. С този ход Vinexpo Bordeaux 2017 отваря вратите си за нови и по-малки винопроизводители с по-разнообразни профили. За около тридесет избрани изби това е възможност да участват в голяма международна изложба – шанс да популяризират своите вина и да привлекат вниманието на ключови играчи на пазара. Павилионът е домакин на 11 майсторски класа с широк спектър от теми, водени от експертите от Bettane + Desseauve.
Сред акцентите на изложението тази година са също климатичните промени, грижата за лозята и биоразнообразието, развитието на устойчиви сортове.
„Присъствието на почти 50 хил. посетители от 150 страни е знак за глобализацията на виното и дистрибуцията на спиртни напитки и показва също, че марката Vinexpo остава международен бенчмарк, когато става въпрос за намиране на нови пазари и стимулиране развитието на бизнеса“, смятат организаторите.
По време на откриването на изложението VINEXPO подписа меморандум за разбирателство с Tmall e-marketplace на Alibaba Group.
Четиригодишното споразумение прави B2C платформите Tmall (www.tmall.com) и Tmall Global (www.tmall.hk), които са собственост на Alibaba, официален партньор на Vinexpo Bordeaux 2017 и Vinexpo Hong Kong 2018, което ще се проведе от 29 до 31 май 2018 г. в Хонконгския конгресен и изложбен център.
Партньорството предвижда и разработването на ключови маркетингови активности, включващи популяризирането на електронните платформи Tmall и Tmall Global и на редица глобални социални медийни комуникационни канали, включително фен страниците Tmall и Tmall Global във Facebook, Twitter, WeChat и Weibo.
По думите на изпълнителния директор на Vinexpo Гийом Деглиз настоящият меморандум за разбирателство подчертава нарастващата популярност на Китай във винения свят като най-бързо развиващия се пазар за висококачествено вино с огромен потенциал.